Geholpen door daar boven🙏🏻

15 augustus 2018 - Nationalpark Mols Bjerge, Denemarken

Het was idd maar een kort rondje, de regen is niet meer gestopt. De hele nacht door tot vanmorgen 08.00 uur. Ik ben vroeg gaan douchen want naast mij is een camper gekomen met een gezin van 4. Snel voor dat de boiler leeg is😇.  Rustig aan opgeruimd en langzaam gereed gemaakt voor vertrek.

Ik ga naar Storvorde, prachtig aan het water en gratis👍😉 maar met een tussen stop in Sjeby.

Als ik af wil rekenen vraag ik om een prijs voor 1 persoon, meneer zegt dat het om de camper gaat en dus vraag ik hoeveel ik moet betalen. 100 DM of 15 euro. Ik geef hem 15 euro en maak me snel uit de voeten......waarom? De prijs is per nacht en ik heb er twee gestaan. Dus terecht 50 DK voor 1 persoon per nacht! Ik vind het gewoon niet eerlijk dat ik die alleen ben net zoveel moet betalen als een gezin van 4. Ik douche maar 1 x en zij wel 4x, dusssssss......Echter later voel ik me toch wat schuldig grrrrrrr. Knieperd zou Feiko zeggen🤣

Onderweg gestopt voor brood en gehakt en courgette en zie een dierenwinkel. Heb lekker een gedeelte van die 15 euro uitgegeven aan een bot (4 stuks )voorTyson.

Daarna door gereden naar Sjeby. Fenix neergezet en het dorpje in gelopen. Daar door het park naar de haven waar Tyson weer even kon  pootjebaden. Al lopend kwam ik  een uiltje tegen op een paddkstoelpootje en die gekocht. Op onze gemak weer terug naar de camper en rond 16.00 uur aangekomen op de plaats van bestemming.zeer mooie plek met aardig wat auto’s die rondje rijden en weer weg gaan. Aan een Deens echtpaar vraag ik of het veilig is en zij geven aan van wel dus ik ga ervoor. Natuurlijk wel de achterban ingeschakeld en Liesbeth heeft me in beeld! Vanavond eet ik het restje van gisteren alleen nu met wortels. En dan zit je daar alleen en niemand om je heen dus ga dan maar met Feiko praten kijkend naar de hemel en zeg letterlijk: als je me echt kan zien, laat dan nu een meeuw voor mijn voeten landen of stuur een camper met mannen maakt niet uit wie of wat maar laat me niet hier alleen staan vannacht aub.

Een uur later komt er een camper aan met twee heren, zo blij als een klein kind was ik en bedankte Feiko dat hij zo goed voor mij zorgt🙏🏻 een uur later kwam er nog een camper met een echtpaar. Gezellig even met elkaar gepraat en de ieder ging weer zijn gang om te eten. De avond met de heren doorgebracht tot diep in de nacht😬, wijntje knabbeltje en stukje kaas. Cor is ook lid van de NKC sologroep en Marco is een goede vriend. Wat een bewondering voor deze twee mannen als je ook hun levens verhaal mag aanschouwen. Heren bedankt voor het vertrouwen en vond het een eer om jullie te mogen ontmoeten. We zijn het er alle drie  over eens dat het leven relatief kort is en dat je zelf de slingers op moet hangen.  Rond 02.30 zijn we ons mandje maar eens ingedoken om rond 10.00 uur de volgende morgen heerlijk met elkaar te ontbijten. Verse koffie van Feiko zijn koffiezet apparaatje en een zachtgekookt eitje met jus maakt onze dag weer goed. Nog even poseren voor de foto en daarna opruimen en watertank vullen. Marco was zeer creatief hiermee en Cor en ik keken toe. En dan komt het onvermijdelijke weer afscheidnemen. Ook nu voel ik de drang om ze achterna te gaan mee naar Noorwegen maar weet dat ik mijn eigen reis moet maken. Tyson krijgt van beide mannen een flinke aaipartij als afscheid en ik een geweldige warme knuffel en een gemeende kus. Zo nemen we afscheid en wensen we elkaar een goede reis en nog een mooie vakantie toe. Éénmaal weer in de camper laat ik mijn parels over mijn wangen vloeien en zet ik de camper in de richting van Mols Bjerge. Een eilandje aan Djursland. in Rønsten stop ik om een ruïne te bezichtigen en een pølzer te eten. Mmmmm heerlijk! Raar maar dit id mijn eerste echte onderneming om iets te bezichtigen en daar ook rustig naar te kijken.

Aangekomen op de camperplaats heb ik een prachtig uitzicht over de zee.

Echter ga ik daar niet aan staan want het kan hier nogal stormen en zet de camper beschut weg. De wind is hier sterk en ik hoop op een goede nacht. Morgen Aarhus maar eens aan doen. Schijnt een mooie oude stad te zijn.

1. Julia:
    17 augustus 2018
    Hoi Meis, Heb weer genoten van je verhaal De ontmoeting met de 2 heren en hun levensverhalen en natuurlijk de gezelligheid! Feiko zorgt idd goed voor je en reist met je mee. Ja Denemarken is erg mooi, soms moet je uren rijden voor je een grote stad tegen komt. De bossen zijn ook oneindig met hele lange hoge bomen, heel apart vond ik dat. Je doet het goed hoor Meis, en je ontmoet ook leuke mensen op je rondtoer. Ik vind het knap dat je dit in je eentje doet Clarence👍🏼 Gelukkig heb je die lieve Tijson bij je, hij is je steun en toeverlaat🐾 En voel je niet schuldig over het feit dat je maar 1 nacht betaald hebt, ze verdienen genoeg en wat je zegt het is niet eerlijk dat een gezin hetzelfde betaald. Dus niks “knieperd”....gewoon mazzel en weer een lekker BOT voor Tyson😜 Dat heeft hij wel verdiend! Nou Meis hou je taai en rij voorzichtig en maak er wat leuks van. Had stiekem wel meegewild....haha... geweldig avontuur hoor en heb echt respect voor je dat je dit doet en kunt! Slaap lekker lieverd. Dikke kus van mij💋🦉