De eerste lunch met konijn en de Deense dames

19 augustus 2018 - Ringe, Denemarken

Het was een goede nacht, ik slaap goed in de Fenix aan zee!

Eigenlijk is het heel bijzonder dat ik dit allemaal mag mee maken, als of het me laatste reis is...

Op mijn gemak ontbeten, Tyson uitgelaten , foto’s van ons gemaakt en de camper weer rijklaar gemaakt. Op naar Arhüs.

Daar aangekomen zet ik de Fenix op een groot parkeerterrein en we gaan lopend naar het centrum. 1,5 km ongeveer. Het is lekker weer maar niet al te warm dus Tyson red dat ook.

Het is lunchtijd en ik besluit om een salade met een glaasje wijn te nemen. Ik ben stoer en Feiko zou niet anders gewild hebben, want samen deden we dat ook zo graag. Ik wordt vriendelijk geholpen en Tyson krijgt water. WiFi code krijg ik ook en het zal me benieuwen wat ik af moet rekenen. De salade was heerlijk en de wijn ook! De prijs was wat minder maar ik heb genoten dusssssss........

Lopend in de stad merk ik dat ik niet naar winkels kijk of behoefte heb om er in te gaan. Ik ga een kerk in en Tyson mag mee als hij niet bijt😇

Meneer weet zich voorbeeldig te gedragen en hangt de toerist uit.

Gaat op plekken liggen zodat iedereen hem kan fotograferen 😂.

Als we de kerk uitlopen gaan we naar de ladykerk want daar kan ik kaarsjes aansteken voor mijn lief en mijn dochter. Onderweg vind Tyson een knuffelkonijn en houd die lief bij zich zonder kapot te maken.

In de kerk aangekomen  gaat Tyson liggen met de konijn tussen zijn voorpoten bij de kandelaar met kaarsjes. En natuurlijk horen daar mijn waterlanders bij en iedereen die het ziet laat me maar. Gelukkig!

We gaan weer terug naar de camper en we lopen verkeerd. Voor we kunnen omdraaien komt er een man met buggy en huilend kind.

De vraag of wij het konijn hebben gevonden kwam snel en Tyson gaf  het konijn netjes af aan het jongetje. Meneer draait zich om en er kon geen dank je wel of aai over zijn bol vanaf.......pffff lastig zulke mensen😢

We vervolgen onze weg terug naar de Fenix en zien daar een bekende camper staan van een paar dagen geleden. Samen rijden we naar een andere plek met douche bij een boer in Odder. Pracht plekje!

Even samen wijntje gedronken en daarna koken en op tijd mijn mandje in want ik ben best wel moe merk ik.

De Deense dames,

De nacht wat minder goed geslapen, was wat onrustig en veel kramp in de voeten. Voelt allemaal niet zo goed eigenlijk. Gisteren kreeg ik het tijdens het rijden😢 mijn linker voet schiet in een rare stand en de spier in kuit of scheenbeen zet hem vast. Met moeite de camper aan de kant kunnen zetten en proberen te ontspannen. De laaste 4 dagen gebeurt het wel regelmatig en doet het enorm pijn. S’morgens duurt het wel 10 minuten voor ik kan staan en lopen. Mmmmm zal me benieuwen de uitslagen van de MRI’s en bloeduitslagen, maar voor nu .....het is zoals het is!

De Deense dames

Alles weer op mijn gemak gedaan en klaar om te rijden.

Onderweg besluit ik om naar Fredericia haven te rijden.

Gratis staan daar en een stadje vlakbij.

Aangekomen staan er drie campers bij elkaar en verderop allemaal campers ver uit elkaar. Ik ga bij de drie staan, Deenen dus zal wel goed zijn.

Ben de camper nog niet uit met Tyson en komt er een parmantige blonde dame  aangestiefeld om Tyson eens innig te omhelzen. Dat arme beest laat het gewoon gebeuren. Later blijkt dat dit drie alleenstaande dames zijn waarvan deze vrouw het voortouw neemt en drie honden bij zich heeft😎

Even gezellig staan kletsen en mijn Engels wordt al gewoon Engels, begin zelfs in het Engels te denken. Daarna mijn bed gereedmaken en alles op orde brengen voor de avond en nacht. Als ik Tyson uit ga laten voor het eten vraagt de dame in kwestie of ik het leuk vind om mee te gaan shoppen zodat we om ste beurt  bij de honden blijven. “Vooruit even uit de bocht springen” ik ga mee! Gezellige stad maar ze lopen door en gaan alle winkels voorbij😳 ik snap er niets van😬 na een half uur komen we bij een supermarkt en de eerste twee gaan boodschappen doen, ik stel voor om bij de honden te blijven want ik heb niets nodig. Natuurlijk twijfelt ze zoals het hoort als honden eigenaar maar ik weet haar over te halen. De honden zijn zeer goed getraind en Tyson luistert ook erg goed dus, alles ging goed! Daarna samen terug gelopen en vertelde de dame in kwestie, enige die Engels sprak overigens dat Deenen niet rijk zijn en weinig uit eten gaan ( maar wel een camper onder je kont hebben van 2012.....dus😳

Ze nodige me uit om ons eten te delen maar dat gaat me te ver en ik bedank vriendelijk.

Stel voor om een wijntje  na de koffie vanavond te drinken en dat is oké en als ik om 21.30 naar ze toeloop liggen er twee al te slapen en de ander zit voor de TV en hoort en ziet niets meer😩. Ik loop met mijn wijnpak weer terug en neem zelf een glas🤣 wat overigens best te drinken is 😂. Daarna Tyson uitlaten in het donker wat best eng is voor mij maar zeker ook voor Tyson. Denk dat hij slecht ziet die bange poeperd💪🏽

Bij de camper aangekomen blijft hij grommen en ik ben alert......zit er een nachtvisser  achter een kei vis schoon te maken😨 mijn hart zat in mijn keel en samen lopen we gewoon door en ik doe net of dat ik niet bang ben en we springen letterlijk samen de camper in😇 voor de eerste keer neem ik mijn knuppel toch maar mee naar bed en probeer te 😴 morgen ga ik hier weer weg op naar het eiland Fyn.