Soms is een week te kort🙏🏻

25 augustus 2018 - Seeland, Denemarken

Soms is een week te kort🙏🏻

Een week niet geschreven maar mega veel gezien en gedaan.

Mijn hoofd tolt er nog van😩

Wicky is een zeer zorgzame vrouw van 69 jaar die alles zelf wil doen.

Ja, ze kan veel maar ze kan ook dingen niet en dat is soms vermoeiend als iemand dat niet wil accepteren van zichzelf.

Wicky wil het liefst mij in drie dagen heel Sjaelland laten zien en dat is mega lief natuurlijk alleen veel te veel voor ons allebei.

Ik zou proberen om zo kort mogelijk jullie mee te nemen in mijn avontuur met Wicky.

Het landgoed waar Wicky haar zoon woont is een pacht.

Haar zoon haalt kantoren leeg en krijgt daar geld voor. Soms niet en dan moet hij het door verkopen om zo aan zijn geld te komen. Dit is erg moeilijk voor Maikel want hij heeft verzameldrang en kan niets verkopen of weg gooien. Gevolg..... alles maar dan ook alles staat vol met kringloopspullen.

Zelf op zijn bed kan hij niet meer slapen en dat doet hij dus op de bank.

De douche is mega vies, en dat interesseert hem niet want hij gaat maar eens per maand onder de douch. Zijn benen en armen zijn vies van de stof.

Helaas wilde hij niet op de foto😩

Zijn moeder is daarin tegen heel anders. Ze staat rond 06.00 uur op om elke morgen haar camper ( is haar woning ) schoon te maken. Stofzuigen kasten afnemen, bedden luchten( lees van haar en drie honden😬vloer dweilen.l

Dan een slappe bak koffie en op naar het eerste idee in haar hoofd. Dan komt er een ander idee en gaan we dat doen en voor je het weet heeft ze zes ideeën geuit en mogen we blij zijn dat we beland zijn op één van de zeven ideeën en ja hoor we zijn aangekomen op een parkeerplaats, Amager Strandpark, waar we vrij kunnen staan na een schitterden mooie weg gereden te hebben. We staan vlak bij Kopenhagen 😎

En voor je het weet sta ik voor de eerste, maar ook de laatste keer te koken met wat van haar en wat van mijn eten. Mijn wijnpak van 3 liter wordt te voorschijn gehaald en als we aan tafel gaan komt één van haar ex- vriendjes op de borrel. Al zittend aan de wijn en bier komt er een Nederlandse auto aan met twee vrouwen. Ze komen er gezellig bij zitten en de ene is een Engelse en de ander Is een Nederlandse dame Uit Hoorn en natuurlijk kent ze Dick en Liesbeth. Wat is de wereld dan klein. Het wordt een gezellige lange avond met een korte nacht en de whiskey en sigaren komen op tafel. Tja want mijn lief is vandaag 21 aug  net zolang overleden als dat hij ziek is geweest en dat breekt me toch op met een aardig slokje wijn op☺️. Als ik in bed lig komen de waterlanders en die brengen me in slaap.

De volgende morgen wordt er eerst goed schoongemaakt en daarna koffie en gaan we in Wicky haar camper met z’n vieren naar København naar Cristiana(vrije stad) want we moeten poeziestreet natuurlijk zien. Hier mag iedereen hasj roken wat ze willen en dealen.

Nou wie mij een beetje kent weet dat ik een mega lach stuip krijg zodra die geur mijn neus in komt en ik dus ook niet meer kan stoppen. Dit is vervelend voor de mensen om mij heen weet ik uit ervaring en ik probeer zo weinig mogelijk tot mij te nemen. Dit lukt me aardig maar Tyson was erg op zijn hoede en had geen rust. Wicky haar honden zijn wat jonger en kunnen dit voortreffelijk aan. Tyson daar integer wil mij beschermen en is extra op zijn hoeden. Ook ik kon niet meer want mijn benen begaven het en zijn we zeer langzaam terug naar de camper gegaan. Daarmee heeft Wicky ons uren door deze bijzondere stad heen gereden, van paleis tot zeemeermin en prachtige gebouwen.

Terug gekomen bij de camper wilde Wicky koken en zo gezegd zo gedaan. En daarna een heerlijk eind met de honden gelopen, wijntje gedronken en naar bed.

Natuurlijk zijn de plannen gewijzigd ( heb daar altijd wat moeite mee) en gaan we na de schoonmaak weg. Een bijzondere weg langs de kust van Kopenhagen naar Hornbeak. Hier wonen de rijke en criminelen om zo  weer op een vrije plaats komen te staan aan het strand en ontmoeten daar ex-vriend nummer 2 . Lekker geborreld en heerlijk gegeten en wijntjes gedronken. De zon onder zien gaan en foto’s bekeken van Feiko en foto’s gemaakt.

Het is wel koud en vochtig maar dat deert ons niet.

De volgende morgen om 6 uur heb ik mijn badpak aangetrokken en  een duik in de zee genomen, was koud maar heerlijk.

De douche van de camper naar buiten gehangen en me afgespoeld. Gelukkig was het water in de boiler nog warm van de avond ervoor ( ivm afwas) Wicky heeft me nog gefilmd als strandmeisje.

Daarna de grote schoonmaak en de vermoeidheid komt erbij Wicky ook in. Ze wil ineens naar huis en we nemen een andere weg terug. Al met al nog een mega trip en zijn we vrijdag weer bij haar zoon op het erf. Deze slaapt als wij aankomen en alles gaat goed tot meneer wakker wordt en in een mega slechte bui is. Geschreeuwd wordt er en zijn moeder moet koken zoals hij dat wilt. Meneer is 49 jaar.... Wicky is bang voor haar zoon en stuurt mij naar mijn camper. Uiteindelijk komt Wicky mijn camper in en is ze het huis uitgezet. We gaan weg, naar haar andere zoon die haar camper meeneemt voor twee dagen.

Daar aangekomen zie ik een vriendelijke man met vrouw en twee kinderen die zeer verlegen zijn. Dennis is erg geïnteresseerd en vriendelijk. Totaal anders dan zijn oudste broer. Echter als ik in huis kom is het een enorme vieze bedoeling brrrrrrr wat een viespeuken overal. Wicky vraagt of ik wil douchen en ik bedank. Jammer want het is vier dagen geleden dat ik onder de douche ben geweest😬  gelukkig heb ik een duik in zee gehad😬

Ik duik mijn camper in en zie haar de volgende dag. Het is wel even goed zo. Ben moe en wil eigenlijk weg en weer alleen zijn maar durf dat niet goed te zeggen.

De volgende morgen als haar zoon met zijn gezin vertrokken is zie ik dat Wicky verdriet heeft. Ze wil met mij naar Mons Klint maar ze wil ook het huis schoonmaken. Ik geef aan dat we dat samen kunnen doen maar dit wil ze niet. Ik ga mijn camper maar in en zie wel. Dan komt Wicky en wil met drie honden in een personenauto naar Mons Klint en ik krijg het niet voor elkaar om met de camper te gaan. Voel me wat geïrriteerd omdat alles moet gaan zoals zij wil. Maar wil ook niet ondankbaar zijn. We hebben deze dag meer dan 8 uur in die auto gezeten. De honden waren op😩😢 Tyson misselijk van de pijn. Ik heb nog wel alleen de 495 trappen naar beneden en weer 495 omhoog gelopen en stenen gemetseld in de rots met Lisa en Feiko zijn naam erop en eentje met een ❤️ voor iedereen die iemand verloren is. Op de terug weg 3 huizen gezien waar ze gewoond heeft met deze of gene. De hele dag niets gegeten en 1 bak koffie gedronken. Ik ben er klaar mee morgen ga ik haar verlaten!  Het is genoeg zo. Huilend zit ik naast haar in de auto. Ze schrikt maar ik kan niet meer volgen wat ze allemaal wil. Ik wil naar de camper! Daar aangekomen broodje gegeten en gaan slapen.