Een steen verlegd op aarde en Alleen op de wereld,

20 augustus 2018 - Stenlille, Denemarken

Ik ben moe, Tyson is ook moe.

We zijn in Odense geweest maar ik vond het niks aan😢 winkels waren vroeg dicht en zag niets van het sprookje van Hans Christian Anderson.

Het was er erg druk en voel me mega verdrietig.

Deze vakantie gaat met een lach en een traan.

Het ene moment voelt het als een steen verlegd op aarde en het andere moment voelt het als een berg stenen die boven op je liggen en voel ik me zo enorm alleen.

De eerst gratis plek was mega mooi maar er stond een camper met een raar mannetje. Tijdens mijn lunch hing hij de hele tijd uit het raam en kwijlde mega. Brrrr andere plek zoeken.

Op Fyn een plek gezocht met stroom bij mensen op het erf in Hillerslev.

Kost 13 euro per nacht maar daar sta ik veilig en heb stroom en water.

Als ik aankom is er niemand, geen camper en geen eigenaar.

Tyson kan lekker loslopen en ik doe mijn ding.

Eindelijk weer even rust.

Gevoel van twee nachten verplicht blijven maakt dat ik mezelf weer tegen kom en de eenzaamheid neemt weer toe.

Het gevoel van vluchten steekt de kop op maar heb Tyson beloofd om te blijven en ben trouw aan mijzelf maar ook aan hem.

Tijdens het wandelen zie je hier veel pruimenbomen en appelbomen.

Ezels en andere dieren komen voorbij en Tyson is een bange poeperd😱

Eigenaren zijn nog niet thuis als ik terug kom van het lopen en ga zo maar koken en dan maar slapen. Toch de knuppel maar mee naar bed genomen.

Slecht geslapen en nog moe.

Het weer is goed, niet te warm maar ook niet te koud en voornamelijk droog. Pracht uitzicht en de eigenaren zijn nog niet thuis. Ontbijt in de zon terwijl Tyson lekker buiten ligt maak ik de badkamer schoon, ruim de garage op en  maak de luifel. Daarna koken en de dag is alweer bijna om. Zo eerst maar eens kijken waar ik heen ga morgen.

In de avond krijg ik een sms van Wichy en ze vraagt waar ik ben en of we elkaar kunnen ontmoeten maandagavond in Nyborg net voor de brug naar Sjaelland en blijven daar slapen om de volgende dag naar haar huis te rijden. Even getwijfeld of ik zou reageren maar ga out of the box en zeg oké.

Ik besluit om langs de kust te rijden om zo wat van het eiland te zien.

Faborg,Svendborg, Langā en Knudshoved zijn de plaatsen die ik aan doe. Nog even tanken voor we morgen het eiland opgaan want daar is alles duurder. Als ik op de plek van bestemming ben bekruipt me ineens een raar gevoel. Zou ze wel komen? Het is pas 16.30 en ze zal tussen 17.00 en 18.00 uur hier zijn

Ik zet mijn camper neer op een plek en komt ze niet dan kan ik altijd nog weg of ik blijf. Twee tellen later is daar Wicky, een blond vrouwtje van 69 jaar met de meest liefste glimlach en pretogen als ze me ziet.

You are really here zegt ze en daar begint ons avontuur!

Eerst de honden maar uitlaten zodat ze kunnen wennen aan elkaar. Wicky heeft er drie, twee halve mannen en een vrouwtje.

Zij loopt voor met ze en ik met Tyson er achteraan. Ik doe Tyson los zodat hij kan poepen. Wicky laat haar honden liggen en raapt poep op van haar hond. Op dat moment komt er een zwarte meneer met een pitbull en Tyson loopt kwispelend op de man af en krijgt een schop. De hond van de man begint te blaffen en te bijten en Tyson snapt er niets van. De man tilt zijn hond op en ik ren mijn benen onder mijn kont vandaan. Eigenlijk gebeurt er niets maar omdat de man bang is voor Tyson wordt zijn hond ook bang en samen zijn ze agressief. Onder tussen heb ik Tyson aan de lijn en de man blijft boos doen. Scheld in het Deens en maakt killing gebaren. Ik probeer hem te kalmeren in het Engels en bied mijn excuus aan maar hij is enorm agressief. Later blijkt dat hij zegt dat hij vanavond mij komt vermoorden omdat Tyson los liep. Wicky zag dat hij 200 meter daarvoor zijn hond ook los had. Ik zei haar dat ze het moest laten gaan maar ze nam het in het Deens op voor mij. De man bleef schelden en we liepen weg van hem. Dit accepteerde hij niet en kwam ons achterna. Verderop liep een Deense gespierde man en Wicky vroeg of hij bij ons wilde blijven. Dit deed hij maar de zwarte man bleef komen en wij bleven weg lopen omdat Wicky erg bang was. Mijn grootste angst was dat als er politie bij zou komen ik Tyson kwijt zou raken. De zwarte man deed zijn hond in de auto en rende ons achterna en Wicky belde de politie. En ja ...de politie kwam met twee auto’s sterk en pakte de man op. Wij moesten naar de camper en weg rijden en dat hebben we gedaan. We zijn naar Wicky haar huis gereden via een prachtige weg en daar mijn camper bij het bos gezet. Ik ben gaan koken en Wicky is haar zoon gaan zoeken. Na het eten kwam ze met de camper een wijntje drinken en ging weer naar huis. 200 meter verder 😂

Wat een dag😅 dan maar lekker slapen en kijken wat haar plannen morgen zijn. Ik laat het maar even gebeuren. Het is zoals het is😎💪🏽

1. Gonny Thijn:
    24 augustus 2018
    Dag Clarence,

Je maakt heel wat mee daar in Denemarken. Ups en downs en ook nog allerlei avonturen! Wij wensen je nog een heel plezierig verblijf de komende week en een veilige terugreis.

Saba en ik gaan ook al gauw op vakantie. Maandag vertrekken wij naar Limburg. Als je nog zin hebt kun je bij ons op visite komen in het laatste weekend van 1-2 september.

Wij wensen je nog veel plezier en later hoor ik graag de rest van de verhalen. Zet hem op, rustig aan, wij denken aan je. Tot gauw zal ik maar zeggen,

Hartelijke groet, ook aan Tyson,
    Gonny en Saba
  2. Vincent:
    25 augustus 2018
    Machtig wat een avonturen... je doet t top meiske!
  3. Clarence:
    25 augustus 2018