Doel bereikt!

13 augustus 2018 - Kvissel, Denemarken

Even lekker gewandeld in de vroege morgen met Tyson. De wekker gaat nog steeds om 07.30 uur elke morgen af behalve op zaterdag en zondag maar toch wordt ik voor die tijd wakker. Het is rustig op de camping, maar wat een mega groot is het hier. Zwembad, speelweide voor de kinderen en goede sanitaire gelegenheid. Maar zou eerlijk zijn het is er oer ongezellig. Gisteren ging ik afwassen in het afwashok en groette netjes toen ik binnen kwam met hello, niemand zei iets terug, toen guttedahg of hoe je dat ook schrijft maar nog steeds geen reactie.

Er stonden toch echt wel 4 mensen binnen. Natuurlijk was ik ook weer zo klaar dus verliet de ruimte met tjus. En natuurlijk weer niets terug. Asociaal vindt ik dat! Daarom houd ik zo van die camperplaatsen iedereen maakt wel een praatje met elkaar.

Heb de boel ingepakt en ben naar Skagen gereden. Eerst maar naar het uiterste puntje van Denemarken, het is mooi weer!

Veel mensen voor op dat stukje strand en er heen lopen was al een feest met Tyson. Borst vooruit en aan de lange riem. Iedereen maakte plaats en wij hadden de ruimte. Een enkeling die verstand had van een hond kwam naar ons toe en wilde even aan hem zitten. Natuurlijk mag dat maar niet te lang. In het zand lopen is zwaar voor hem en meneer wordt dan wat prikkelbaar en gaat uiteindelijk roepen( soort blaf) als hij er klaar mee is. Echter richt hij zich dan naar mij toe en dat is wel weer heel gaaf om te zien.

Daar aangekomen heeft iemand van ons een foto gemaakt en ik zelf een filmpje. Het ging met een traan maar ook met een lach van overwinning. Bizar hoe die twee zeeën bij elkaar komen. Het botst echt tegen elkaar aan het water. De ene kant is ook blauwer dan de andere kant.

Daarna Skagen ingegaan maar na een kwartier kwam er een paniekaanval en zijn we weer terug gegaan naar de camper en onze reis voortgezet. Inmiddels weet ik wel dat het te confronterend is winkeltjes en mensen kijken. Ze samen zien lopen en zien genieten gun ik ze dit echt, maar het doet pijn. Ben nooit zo’n winkel typje geweest maar Feiko vond het heerlijk en dan vooral om wat leuks voor mij te kopen. Ik vond het leuk met hem en kon heel goed wel kijken maar niet kopen. Wat me wel op valt is dat Denemarken een hondenland is maar zie nergens een dierenwinkel. Had graag een bot voor Tyson gekocht.

We rijden naar Kvissel, camperplaats bij een bijen boer. Ja dat lezen jullie goed ...ik en bijen/ wespen. En ik blijf er nog wel twee nachten ook om weer even op adem te komen. Voor 15 euro per nacht inclusief stroom, douche, wc en vrijheid. Pracht bos waar we heerlijk kunnen wandelen. Klein dorpje met een kerk en meer niet. Geeft niets want vind het heerlijk om bij de camper te blijven. Bij aankomst staan er 4 campers en ik wordt zeer vriendelijk ontvangen. Korte uitleg en schrik een beetje van het sanitair. Niet vies maar een provisorische hutje. Later blijkt dit de beste warme douche tot nu toe❤️

Lekker geslapen ondanks de kou, had zelfs Tyson zijn deken over hem heen gelegd. Voor het eerst een ei gebakken en weer met echte koffie ontbeten. Blog geschreven, wasje gedaan, administratie 21 euro teveel uitgegeven deze week 😩en later lekker gewandeld. Een mooie ree mogen aanschouwen maar te snel voor de foto natuurlijk. Gisteren had ik ongepelde gamba’s met sla en tortilla gekookt. En vandaag aardappelpuree met kipfilet en rode kool. Het regent vanaf een uur of 16.00 dus binnen gegeten. Zit nu ook binnen en Tyson ligt diep te snurken. Moe van alles denk ik. Ik ook wel als ik eerlijk ben voel me wat alleen, niet vervelend alleen of zo maar merk wel dat het energie kost allemaal. Ga zo Tyson de regen in jagen en denk maar zo dat het een kort rondje word. 😝👋🏻🐾💋

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Helma:
    14 augustus 2018
    Geweldig op jou reis zo mee te lezen😘