5 en 6 augustus 2018

6 augustus 2018 - Friedrichstadt, Duitsland

Dag 2

Wakker geworden van de wekker, goed teken zou je zeggen toch?

Ochtendritueel (lees samen met Tyson op zijn bed koffie drinken en mega geaaid worden en heerlijk genieten) voor beide❤️

Daarna wandelen ruim een 45 minuten en eten. Buiten zitten gaat haast niet, vliegen vallen ons aan en het is best wel fris zo rond 1130.

Na overleg met Dick, langleven de app toch besloten om weg te gaan.

En ja hoor krijg nieuwe buren Nederlanders , twijfel toch nu tussen blijven en biertje drinken met deze mensen en morgen vertrekken met 30 graden of nu gaan met 22 graden😬

14.30 gaan rijden en op Google maps is het maar 150 km naar Friedrichstadt. Makkie zou je zeggen met Garmin mijn navigatie.

Het is redelijk koel in de auto dus voor ons beide helemaal goed.

Vol goede moed vertrekken we en ik volg trouw Garmin tot ik ineens het bordje milieuzone in Hamburg zie, shit wat nu? Hier moet ik niet zijn, moet naar de Elbefähre met de pont naar Glückstadt.

Je kan wel merken dat ik mijn hersens thuis heb gelaten grrrrr

Google maps dan maar en om 17.00 bij de pont aangekomen om dan om 17.15 over te varen, geluksmomenten 😍🙏🏻

Op de pont hadden we een hoop bekijks, en voelde me zelfs wat stoer. De kaartjes verkoper sloeg ons over, Tyson hing uit het raam aan de bestuurderskant😜 denk dat de beste man niet durfde.

Rond 19.30 gearriveerd op Wohnmobilstellplatz am Halbmond daar naast een mega camper geparkeerd .....wat lijkt mijn Fenix klein dan 🤣

Rond 22.00 uur Rotti gegeten want mijn broek zakt van de heupen en heb alleen de hondenriem bij mij ....mmmmmm

Dag 3

Goed geslapen en ons ochtend ritueel weer als heerlijk ervaren.

Dit keer ga ik het anders doen!

Heb Feiko zijn TomTom uit de vrachtwagen meegenomen als reserve en daar de route in gezet naar RØMØ.

De koelkast wil nog steeds niet op stroom en Helma van Facebook groep de “alleen rijdende campervrouwen”  ( jawel die is er ook😎) heeft me telefonisch enorm goed geholpen en gaat wat voor mij uitzoeken. Wat een schat, dikke knuf voor haar als ze dit leest🙏🏻😘

Alles klaar en vertrokken om 10.30 om met een klein stress moment 12.30 uur aan te komen bij  Oasen Rømø, autocamperplads.

Nog getankt in Duitsland zonder problemen en uitgerekend dat ik 1:10 heb gehaald. Trots op mijzelf👍

Hoorde mezelf tegen Herman zeggen dat ik het nog niet echt leuk vind vanmorgen 😬 maar het ging verder mega goed en Tyson was ook rustig aan het slapen hij voelde zich ook op zijn gemak denk ik. Denk dat Feiko me via zijn TomTom heeft geholpen😇😜

Had in de Fenix tijdens het rijden nog een heldere ingeving.

Ik moet mijn maindsetting omzetten van motor naar camper.

Merk dat ik recht op mijn doel af wil om er zo snel mogelijk te zijn dit zit natuurlijk nog in mijn systeem van de motorvakanties.

Nu rij ik maar 80-90 km per uur en toen met gemak dik over de 200 op de snelwegen. Vaak denk ik ook nog hoe mooi het zou zijn op de motor, leuke bochtjes en goed weer, Feik had het geweldig gevonden😢

Staan nu heerlijk in de wind met mega lekkere zon en heb de bikini aangedaan, rivella erbij en Tyson in de schaduw achter de Fenix.

Misschien vanavond stukje fietsen of zo.

Dikke 💋 voor iedereen en tot mijn volgend verslag.

Eindelijk voelt het voor nu wat leuker.

1. Liesbeth:
    Top!
  2. Helma:
    6 augustus 2018
    Stuur nog even de foto van het type koelkast via de app dan ga ik me er even in verdiepen 😀
  3. Clarence:
    6 augustus 2018
    Gedaan! En hij doet het nog steeds😍
  4. Helma:
    7 augustus 2018
    Toppertje ben je 😍
  5. Herman:
    7 augustus 2018
    Fijn te lezen dat je ,je draai een beetje hebt gevonden
    Geniet ervan👍
  6. Jannie:
    8 augustus 2018
    👌goed bezig.
  7. Douwe:
    8 augustus 2018
    Gaat goed Klaartje!
    Het lijkt "We zijn er bijna!" wel😉